Sukces usługi Empik Selfpublishing. Empik podsumowuje pierwsze miesiące działania platformy

Sukces usługi Empik Selfpublishing. Empik podsumowuje pierwsze miesiące działania platformy

Sukces usługi Empik Selfpublishing. Empik podsumowuje pierwsze miesiące działania platformy

Udostępnij

Ponad 3 tysiące rejestracji i prawie 2 tysiące tytułów – to bilans zaledwie ośmiu miesięcy działalności Empik Selfpublishing. Platforma umożliwiająca dystrybucję książek przyciągnęła nie tylko debiutantów i aspirujących pisarzy, ale także doświadczonych autorów. To dowód na to, że usługa Empiku wpisała się w rosnący, globalny trend self-publishingu i odpowiedziała na istniejącą potrzebę polskiego rynku wydawniczego.

Spektakularny sukces w osiem miesięcy

Platforma Empik Selfpublishing wystartowała 11 maja ub. roku i od pierwszych dni mocno zaznaczyła swoją obecność na polskim rynku wydawniczym. Tylko w pierwszym tygodniu do platformy dołączyło ponad pół tysiąca autorek i autorów. Co istotne, dynamika rejestracji nowych twórców utrzymywała się przez kolejne miesiące na stałym, wysokim poziomie, co zaowocowało sukcesem na koniec 2023 r.
 
Empik Selfpublishing zamknął rok z liczbą ponad 3 tysięcy zarejestrowanych twórców, co przekroczyło pierwsze założenia biznesowe. Wśród użytkowników znalazły się zarówno osoby stawiające pierwsze kroki na literackim polu, jak i uznani autorzy, eksperci czy influencerzy.
Empik Selfpublishing to nie tylko polska odpowiedź na ogólnoświatowy trend. To przede wszystkim szansa dla niezależnych twórców, by zbudować lub znacząco poszerzyć grono odbiorców. Publikowane tytuły trafiają do oferty Empik.com i katalogu aplikacji Empik Go. Oznacza to, że autorzy mogą tylko w skali miesiąca dotrzeć ze swoją propozycją wydawniczą nawet do ponad 9 mln klientów odwiedzających platformę Empik.com i aplikację Empik (Gemius/Mediapanel XII 2023) oraz 400 tysięcy użytkowników Empik Go. Empik Selfpublishing jest więc pierwszą tego typu usługą w Polsce oferującą tak szeroką, bezpośrednią dystrybucję pod silną, rozpoznawalną marką.
 
Pierwsze miesiące działalności udowodniły nam, że Empik Selfpublishing faktycznie wpływa na poszerzenie rynku wydawniczego. Obok komercyjnych treści publikowane są tytuły, które do tej pory nie zostały wydane ze względu na swój niszowy charakter, takie jak specjalistyczne poradniki czy przewodniki. Nasza platforma nie jest więc konkurencją dla wydawców – wspólnie tworzymy komplementarną ofertę wydawniczą – mówi Kaja Królikiewicz, Empik Selfpublishing Manager.
 
W ciągu 8 miesięcy działania platformy niezależni autorzy opublikowali niemal 2 tysiące tytułów w różnych formatach. Średnio jeden twórca, który decyduje się na publikację, dodaje na platformie 2 produkty, a rekordzista zamieścił ich aż 45. Z uwagi na niższy próg wejścia w katalogu przeważają ebooki (93% oferty), a audiobooki (5%) i wydania papierowe (2%), wymagające większego zaangażowania po stronie twórcy, stanowią jeszcze niewielki odsetek. Lider na rynku wydawniczym wskazuje, że najpopularniejsze gatunki wśród selfpublisherów nie odbiegają od trendów na tradycyjnym rynku książki. Popularne kategorie to literatura piękna, obyczajowa, romans, poradniki oraz literatura dla dzieci i młodzieży, w tym Young Adult.

Nie tylko dystrybucja

W 2023 roku – zgodnie z zapowiedziami – Empik Selfpublishing uruchomił usługi dodatkowe dla autorów, realizowane przez zewnętrznych partnerów, takie jak redakcja, skład tekstu i korekta. Pod koniec roku udostępnił również twórcom możliwość nagrania swojego tekstu w formie audiobooka. Platforma aktywizuje też twórców, organizując konkursy literackie. W 2023 roku odbyły się dwie edycje – na opowiadanie oraz powieść Young Adult.
W 2024 roku do portfolio usług dodatkowych dołączy wsparcie kreatywne: możliwość zamówienia projektu okładki oraz wideo trailera zapowiadającego tytuł. Planujemy też oddać w ręce twórców wydruki autorskie oraz nowe możliwości promocji na Empik.com. Nie mówimy tu jednak ostatniego słowa. Docelowo Empik Selfpublishing będzie miejscem, w którym twórcy nie tylko opublikują książkę, ale również otrzymają kompleksowe wsparcie w procesie twórczym oraz narzędzia, które pomogą im osiągnąć sukces wydawniczy – podsumowuje Kaja Królikiewicz.
 
Nowym ambasadorem usługi został Marcin Okoński (Okoń w sieci), który będzie wyłapywać perełki literackie. Już w I kwartale 2024 roku w Empik Selfpublishing ukaże się kolejny tytuł doceniony przez redakcję, dzięki czemu zyska dodatkowe wsparcie promocyjne.
 
Więcej informacji o platformie: selfpublishing.empik.com.
 
Empik Selfpublishing to platforma dystrybucyjna skierowana do niezależnych autorów i autorek, która daje im możliwość samodzielnego wydania książki i wprowadzenia jej do sprzedaży. To pierwsza tego typu usługa w Polsce oferująca tak szeroką i bezpośrednią dystrybucję (Empik.com, Empik Go). W ramach usługi Empik Selfpublishing można opublikować tytuł w formatach: ebook, audiobook i książka papierowa (w modelu druku na życzenie). Dołączenie do platformy nie wiąże się z żadnymi kosztami.

Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się